حوا نیوز - منبع خاصی از ناب ترین خبر ها برای همگان

مرجعی برایی دنبال کردن و بررسی کردن انواع عجیب و غریب اخبار و اطلاعات

حوا نیوز - منبع خاصی از ناب ترین خبر ها برای همگان

مرجعی برایی دنبال کردن و بررسی کردن انواع عجیب و غریب اخبار و اطلاعات

در اینتجا شما میتوانید انواع مختلفی از خبر ، هیجان انگیز ، ترسناک ، خنده دار و... را مشاهده کنید و از دنیا آگاه باشید.
پیوندها

۵۰ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

 

TORONTO – در مکالمات رومی معمولاً “کجا باید به تعطیلات برویم؟” متمرکز شده بود.  اکنون هنگام شام در حال بحث است: “واقعاً کجا می خواهید زندگی کنید؟

همه ما داستان هجوم خانواده ها از مراکز شهری به بازارهای روستایی و خانه ها را شنیده ایم.  با این حال ، باید تعجب کنید ، آیا این حرکت در طولانی مدت منطقی خواهد بود؟

شاید.

جابجایی فقط ایده ای برای لاس زدن نیست.  بازار داغ املاک و مستغلات نشان می دهد که بسیاری از رویای حرکت به سمت تحقق این رویا رفته اند.

این تصمیمی نیست که همه چیز در مورد پول باشد.  خیلی احساسی است.  البته ، بیماری همه گیر روند برخی را تسریع کرده است ، در حالی که دیگران نشان می دهند کار برای کار در خانه اینجاست.  حکم کار در خانه می تواند زودرس باشد ، زیرا بسیاری از کارفرمایان هنوز تمایلی به شرکت در چنین سازمانی ندارند.

من در مورد افکار وی با اوری شوئنفلد ، اقتصاددان ارشد در CIBC تماس گرفتم.  وی در نامه ای نوشت: “ارسطو حق داشت وقتی نوشت که انسان ذاتاً یک حیوان اجتماعی است.”  “آنچه در هنگام کار در خانه از دست می دهیم آن مکالمات گاه به گاه است که باعث ایجاد روابط بین فردی می شود ، راهنمایی کارمندان جدیدتر ، مکالمه با کولر آبی که ایده های تجاری تولید می کند و مرکز شهر ، امکان ملاقات آسان با مشتری ها برای قهوه ، ناهار یا اتاق ملاقات.  “

همچنین باید از خود بپرسید ، حتی اگر کارفرمای فعلی شما موافقت کند که از محیط خانه کار کند ، آیا او کارفرمای آینده شما خواهد بود؟  و آیا تصمیم برای خارج شدن از مرکز شهر می تواند فرصت های آینده را به خطر بیندازد؟  ما هنوز کشف نکرده ایم.

طبق گفته اوری ، کشورهایی که در روند بازگشایی پیش هستند ، “مانند نیوزیلند که کوید را خیلی زودتر شکست داد ، متوجه شدند که دفاتر اداری بسیار مد شده اند ، و انعطاف پذیری کمی نسبت به روزهای قبل از کوید دارند.”

یکی دیگر از مواردی که ممکن است مورد توجه قرار گیرد این است که افرادی که ترجیح می دهند شهرها را رها کنند ، ممکن است تحت تأثیر تغییرات جمعیتی و تغییر سبک زندگی باشد.  تمایل به کاهش ، سود و فقط کاهش سرعت.

من این سوال را به صورت تئوری در اینستاگرام پرسیدم تا میزان علاقه به انتقال از یک مرکز شهری به یک محیط روستایی را ارزیابی کنم و پاسخ با قاطعیت مثبت ، در یک “ضربان قلب” بود.  این بدان معنا نیست که توجه جدی به مراقبت های بهداشتی ، حقوق و معاشرت از موضوعات کلیدی ای نبوده که دائماً بوجود می آیند.  به نظر می رسد سرعت کندتری که COVID-19 به ما تحمیل کرده نسبت به تصمیمات قبلی در مورد سبک زندگی بسیار بدبین است.

به نظر می رسد این تفکر ، اما نه همه ، اذعان دارند که واکسن در حال حفظ است و اقتصاد ما دوباره در حال بازگشایی است.

قبل از حرکتی از این دست سوالات واضحی وجود دارد:

آیا می توانم از پس آن بربیایم؟

آیا از آن لذت خواهم برد؟

چقدر به خانواده و دوستانم نزدیک خواهم بود؟

امکانات اتاق مطب ، غذا و داروخانه ، ورزش و حتی اتاق ناهارخوری چقدر نزدیک است؟

اما اکنون س questionsالات بزرگتر و دشوارتر نیز وجود دارد:

آیا حوصله ام سر رفته و شلوغی را از دست خواهم داد؟

آیا رانندگی در همه جا به یک چالش تبدیل خواهد شد؟

آیا من قادر به مدیریت تعمیر و نگهداری خواهم بود و آیا اصلاً می خواهم؟

آیا واقعاً می توانم تعادل پیدا کنم و زمستان چگونه خواهد بود؟

آیا من جا می شوم ، آیا دوستان جدید پیدا خواهم کرد ، آیا یک شوک فرهنگی را تجربه خواهم کرد؟

من مجذوب شده بودم ، به نظر می رسد که این مکالمه روزمره باشد ، مهم نیست که چقدر در این همه گیر هستیم.  به نظر می رسد هیچ کس بدش نمی آید که از ازدحام و سر و صدا دست بکشد ، اما ترس از چیزهای ناشناخته واقعی است.

با این حال ، به نظر می رسد برای کسانی که این جهش را انجام داده اند ، حسرت چندانی ندارند.

من شخصاً از این نظر خوشم آمد ، از طریق اینستاگرام برایم ارسال شد و موقعیتم را خلاصه می کنم.  جوانب مثبت: از مسابقه با موش پرهیز کنید.  منفی ها: حفظ ارتباط با نژاد موش صحرایی.

برای پروتکل ، من هنوز روی حصار هستم ، اما مطمئناً آن را یک زمان جالب و یک مکالمه جذاب می دانم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۰۰ ، ۲۲:۳۹
حوااا شماععی زاده

 

توکیو (AP) – سهام آسیا در روز سه شنبه افزایش یافت ، دلیل این امر جستجوی معاملات سودآور از رکود اخیر در بازار جهانی در میان ادامه بدبینی به بیماری همه گیر ویروس کرونا بود.

معیار ژاپنی Nikkei 225 در معاملات صبح امروز با جهش 2.1٪ به رقم 28412.06 رسید.  کوسپی از کره جنوبی با کسب 1.1٪ به 3.169.67 رسید.  S & P / ASX 200 استرالیایی 0.8٪ به 7078.40 افزود.  Hang Seng از هنگ کنگ با 1.3٪ جهش به 28551.53 رسید ، در حالی که Shanghai Composite با افزایش تقریبا 0.1٪ به 351958 دلار رسید.

بازارهای منطقه آخرین داده های مربوط به تولید ناخالص داخلی در خارج از ژاپن را به دست آوردند ، که سومین اقتصاد بزرگ جهان را نشان می دهد ، در سال های ژانویه تا مارس با نرخ 5.1٪ ، بدترین نرخ از زمان جنگ جهانی دوم ، در حال کاهش است.  تحلیلگران انتظار داشتند نتایج تولید ناخالص داخلی باشد و به زودی شاهد بهبود اوضاع نیستند.

ییپ یونگ رونگ ، استراتژیست بازار IG در سنگاپور ، گفت که بازارهای آسیا به دنبال “بهبودی از ضعف خود به دلیل ترس از اعتراض ویروسی” هستند.  اگرچه آسیا در مهار عفونت و مرگ و میر ناشی از COVID-19 بهتر از ایالات متحده و مناطقی از اروپا عمل می کند ، اما نگرانی ها در مورد افزایش اخیر در موارد ویروس کرونا افزایش می یابد.

سهام ایالات متحده روز دوشنبه سقوط کرد ، که بازتاب ضررهای بیشتر در هفته گذشته است ، زیرا نگرانی های تورمی همچنان وال وال استریت را تحت تأثیر قرار می دهد.

S&P 500 با افت 10.56 ، یا 0.3 درصدی ، به 4163.29 رسید و سهام فناوری و سایر حیوانات خانگی سابق بازار بار دیگر این فشار را دوباره بدست آوردند.  شاخص بنچمارک هفته ای 1.4 درصد از بالاترین رکورد خود سقوط کرد ، که اگر یک ریباند دیررس نبود ، حتی بدتر بود.

میانگین صنعتی داو جونز 54.34 ، یا 0.2٪ افت کرد و به 34327.79 رسید ، در حالی که کامپوزیت Nasdaq با افت 50.93 ، یا 0.4٪ ، به 13379.05 رسید.

بیشتر سهام S&P 500 سقوط کرد ، اما جیب های قدرت به کاهش خسارت کمک کرد.  با افزایش قیمت نفت خام ، سهام انرژی جهش کرد ، در حالی که تولیدکنندگان فلزات و کالاهای دیگر نیز رشد کردند.  شاخص راسل 2000 برای سهام کوچکتر 2.49 یا 0.1 درصد افزایش یافت و به 22227.12 رسید.

آنها آخرین گردبادهای بازار هستند که ناشی از نگرانی در مورد موقتی بودن یا ادامه تورم و همچنین اشتیاق به اقتصاد در حال بهبود است.  با ظهور اقتصاد از کما ناشی از بیماری همه گیر ، سال گذشته قیمت ها از بیمه اتومبیل گرفته تا وعده های غذایی رستوران در حال افزایش است.

داستان ادامه دارد

در صورت ادامه تورم ، ترس از این است که فدرال رزرو باید حمایت گسترده ای را که از بازارها فراهم می کند بدست آورد.  این شامل نرخ بهره کم سابقه و خرید ماهیانه 120 میلیارد دلار اوراق قرضه است که برای ایجاد اخلال در بازار کار و اقتصاد طراحی شده است.

نرخ های بهره بیشتر بیشتر سهام بورس را به خود جلب می کند ، اما به ویژه سهام هایی که گران ترین سهام محسوب می شوند و سهام های پیشنهادی در آینده دور.

این فشار اضافی بر سهام فن آوری و شرکت های نوید طعمه رشد بزرگ که سالها بازار را اداره کرده اند ، آورده است.  اپل ، مایکروسافت و تسلا دو بزرگترین وزن S&P 500 در روز دوشنبه بودند که بین 0.9 تا 2.2 درصد افت داشتند.

در هفته های اخیر ، گزارش ها در مورد سود حاصل از تیتان های فنی و سایر شرکت های آمریکایی به تأیید سهام عظیم بیش از یک سال کمک کرده است.  با شروع واکسیناسیون علیه COVID-19 ، اقتصاد همچنان رشد می کند و S&P 500 در چهار ماه اول سال 11.3٪ رشد کرد.  این سود بیشتر از سود بازار در نیمی از 20 سال گذشته است.

سام استووال ، استراتژیست ارشد سرمایه گذاری CFRA ، گفت: “تاریخ می گوید وقتی چنین سال شروع شدیدی داریم ، می خواهیم کمی استراحت کنیم و بخشی از این سودها را جذب کنیم.”  “از بسیاری جهات ، این کاملا طبیعی است.”

با وجود همه نگرانی ها در مورد تورم ، بسیاری از سرمایه گذاران حرفه ای در حال تکرار فدرال رزرو هستند و می گویند که انتظار دارند افزایش قیمت فقط “گذرا” باشد.  بسیاری از تحلیل گران وال استریت همچنین انتظار دارند که با افزایش اقتصاد و بازار کار ، رشد شدید درآمد شرکت ها در طول سال ادامه یابد.  این امر می تواند به بالا نگه داشتن قیمت سهام کمک کند ، اگرچه ممکن است پس از افزایش سهام سال گذشته هنگام تقسیم سود ، انگیزه زیادی ایجاد نکند.

در معاملات انرژی ، معیار آمریکا 21 سنت به 66.48 دلار در هر بشکه افزود.  هر بشکه نفت خام برنت ، استاندارد بین المللی ، با 25 سنت افزایش به 69.71 دلار رسید.

در معاملات ارزی ، دلار آمریکا از 109.27 ین به 109.15 ین ژاپن کاهش یافت.  قیمت یورو 1.2166 دلار در مقایسه با 1.2150 دلار است.

___

نویسندگان AP Business Damian J. Troise و Stan Choe در این کار مشارکت داشتند.

یوری کاگیاما ، آسوشیتدپرس

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۰۰ ، ۰۷:۳۸
حوااا شماععی زاده

 

ونکوور – الیاس لیندولم برنده وقت اضافی را به ثمر رساند در حالی که کالگری فلامس یکشنبه شب در یک بازی نسبتاً بی معنی برای هر دو تیم به پیروزی هیجان انگیز 6-5 مقابل ونکوور کانوکس ادامه داد.

آندرو مانگیاپان با دو بازیکن جاش لیوو ، میلان لوسیچ و متیو تاکاچوک در آیین نامه کلگری (25-26-3) گلزنی کردند که با بدست آوردن بیست و یکمین پیروزی 30 سیو از ژاکوب مارکستروم دریافت کرد.

بروک بویسر با دو تراویس هامونیک ، تایلر گراوک و جی تی میلر دروازه بان ونکوور را پیدا کرد (22-28-4) که در دوره سوم چهار گل بی پاسخ به ثمر رساند تا وقت اضافه را تحمیل کند.

کوین هیوز سه گل به ثمر رساند ، میلر دو دستیار اضافه کرد و برادن هولتبی در شکست 30 شوت را متوقف کرد.

این بازی معنی چندانی نداشت ، زیرا Canucks و Flames قبلاً از مرحله پلی آف حذف شده بودند.  آنها برای پایان دادن به فصل عادی دو بار دیگر مقابل یکدیگر قرار می گیرند.  در همین حال ، چندین بازی بعد از فصل در جاهای دیگر لیگ آغاز شده است.

همپوشانی به دلیل به تعویق افتادن بازی های Canucks در اوایل سال جاری است ، پس از شیوع COVID-19 از تیم ونکوور و برنامه آنها برای سه هفته متوقف شد.

بعد از یک دوره دوم که آنها سخت جنگیدند ، کانوکس در سومین تیم کاملا متفاوت به نظر می رسید و چهار بار 18 شوت زد تا وقت اضافه را تحمیل کند.

با نتیجه 5-1 ، ونکوور برای یک بازی پشت سر هم قدرتمند گلزنی کرد و گراوک در 2:30 قبل از بوئزر 5-3 در 7:47 گل اول را زد.

میلر با یک مسابقه کوتاه در ساعت 11:28 میزبان را به یک گل رساند و بوئزر با بازگشت 2:02 از ساعت برگشت ، ضربه الکساندر ادلر را از روی نقطه کج کرد.

وقتی شوت او از تیر افقی به صدا در آمد ، بوئزر تقریباً آن را برای کاناکس در OT بدست آورد.  لحظاتی بعد بازی لیندولم بازی را به پایان رساند که پاس سانترک او از جلو در 3:24 از Edler به بیرون آمد.

کلگری در این فصل برابر Kanux 6-2 است.

بازی غرور به قدری واضح بود که می تواند شعله های آتش را زود برانگیزد.

لوو ساعت 9:30 در چارچوب آغازین کالگری را جلو انداخت.  او که از نیمکت بیرون آمده بود ، در وسط یخ پرواز کرد ، یک پاس نرم از جونا گادوویچ روی خط آبی را مهار کرد ، تندرست را تنظیم کرد و هولتبی را با ضربه عقب کتک زد.  گادوویچ اولین بازی خود در NHL را انجام داد.

کلگری در این فصل وقتی گل اول بازی را به ثمر رساند به 19-5-2 بهبود یافت.

شعله های آتش در دور دوم با سه گل در دقیقه 2:17 مسابقه را در اختیار گرفتند.

اسکیت روی بال یک مرد عجیب و غریب ، لوو جبهه را انداخت جلو و در ساعت 5:48 از اسکیت های لوسیچ و در گذشته هولتبی بیرون آمد.

Tkachuk در دقیقه 7:17 نتیجه را برای میهمان 3-0 رقم زد ، وقتی شوت از دست رفته او از پشت صفحه به بیرون رفت و کاملاً بر روی عصای خود به دلیل ریکوش خود فرود آمد.  هولتبی تلاش کرد تا گربه را دور کند ، اما او آنرا دمید.

کلگری برتری خود را بیشتر کرد وقتی که Mangiapane یک پاس از افتادن اسکیت باز Dillon Dube قبل از شکست دادن آن مقابل دروازه بان Canucks گرفت.

ونکوور در نیم فصل دوم در ساعت 13:21 هیئت مدیره را به دست گرفت ، اما مانگیاپان در یک بازی پیش بینی شده در برابر یک پیروزی تهاجمی ، 42 گل برتری چهار برابری را به دست آورد.

یادداشت ها: بو هوروات ، کاپیتان Canucks ، پانصدمین بازی NHL خود را انجام داد.  … آدام روژیچکا از کلگری برای اولین بار در مسابقات NHL حضور یافت.  … جانی گودرو از 11 بازی گذشته خود در 10 امتیاز کسب کرده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۶:۳۸
حوااا شماععی زاده

 

کارخانه های چین رشد تولید خود را در ماه آوریل کاهش دادند و فروش خرده فروشی به طور قابل توجهی انتظارات را از دست داد زیرا کارمندان در مورد مشکلات جدیدی که بر بهبود اقتصاد دوم جهان تأثیر می گذارد ، هشدار دادند.

در حالی که صادرکنندگان چینی تقاضای زیادی دارند ، تنگناهای موجود در زنجیره تامین جهانی و افزایش هزینه های مواد اولیه بر تولید تأثیر می گذارند و حباب بهبود اقتصادی ناشی از کاهش سال گذشته COVID-19 را سرد می کند.

بر اساس پیش بینی های صورت گرفته ، طبق پیش بینی های صورت گرفته ، تولید کارخانه در آوریل نسبت به یک سال گذشته 9.8 درصد افزایش داشته است ، اما با سرعت کمتری نسبت به جهش 14.1 درصدی در ماه مارس ، مطابق پیش بینی ها.  در همین حال ، خرده فروشی 17.7٪ افزایش یافت که بسیار کمتر از پیش بینی رشد 24.9٪ و جهش 34.2٪ در ماه مارس است.

فو لینگویی سخنگوی NBS گفت که در حالی که اقتصاد چین در ماه آوریل بهبود مداوم نشان داد ، مشکلات جدیدی به ویژه افزایش قیمت کالاهای بین المللی در حال ظهور است.

فو روز دوشنبه در جلسه توجیهی در پکن گفت: “مبانی بهبود اقتصاد داخلی هنوز نامشخص است.”

وی افزود: “برای کل شرکت ها ، افزایش قیمت به بهبود کارآیی شرکت کمک می کند ، اما باید به فشار وارد شده بر صنایع پایین دستی توجه شود.”

تورم قیمت کارخانه در چین در آوریل به بالاترین میزان خود از اکتبر 2017 رسیده است.  بر اساس گزارشی از هفته گذشته بانک مرکزی ، این ممکن است در سه ماهه دوم و سوم افزایش یابد.

کاهش سرعت رشد در شاخص های فعالیت آوریل نیز تا حدودی به دلیل کم رنگ شدن اثرات پایه است ، زیرا مقایسه های سالانه از کاهش بسیار چشمگیری که ویروس کرونا در اوایل سال 2020 باعث بسته شدن ویروس کرونا شد ، دور شده اند.

در بخش کارخانه ها ، رشد تولید وسایل نقلیه موتوری از 69.8٪ به شدت کاهش یافته و به 6.8٪ رسیده است که بخشی از آن به دلیل تأثیر اصلی و همچنین کمبود بحرانی نیمه هادی های مورد استفاده در سیستم های خودرویی است.

رشد تولید سیمان در آوریل کند شد و تولید زغال سنگ در طول سال کاهش یافت ، اگرچه تولید آلومینیوم و فولاد خام به رکورد رسید ، که با تقاضای شدید پشتیبانی می شود.

ژیوی ژانگ ، اقتصاددان ارشد در Pinpoint Asset Management ، در یادداشتی گفت: “اقتصاد چین نشانه هایی از بهبود نامتعادل را نشان می دهد: صادرات شدید و سرمایه گذاری داخلی از یک سو ، اما مصرف ضعیف از طرف دیگر.”

وی گفت ، بخشهای مسافرت ، سرگرمی و سرگرمی کارفرمایان بزرگی هستند و هنوز از عدم اطمینان COVID-19 جلوگیری می کنند.

بر اساس داده های NBS ، رشد فروش لوازم خانگی بخصوص در آوریل نسبت به ماه قبل به شدت کاهش یافته و از 38.9٪ در سال به 6.1٪ در مارس کاهش یافته است.

جولیان ایوانز-پریچارد ، اقتصاددان ارشد چینی در Capital Economics ، در یادداشتی گفت که رشد ماهانه فروش خرده فروشی بسیار کمتر از نرخ قبل از شیوع آن است.

وی گفت: “با نگاه به آینده ، ما معتقدیم که با ادامه تنگنای بازار کار ، بهبود مصرف باید در ماه های آینده دوباره تسریع شود.”

زمان برای تجدید نظر؟

اقتصاد چین در سه ماهه اول با رکورد 18.3 درصد گسترش یافت و بسیاری از اقتصاددانان انتظار دارند که رشد امسال بیش از 8 درصد باشد.

به دلیل تقاضای زیاد کالاهای چینی در میان بهبود سریع اقتصاد ایالات متحده و توقف تولید کارخانه در سایر کشورها ، صادرات در آوریل تسریع شد.

با این حال ، آوریل همچنین در میان تنگناهای تأمین و افزایش هزینه ها ، روند کارخانه را با کندی مواجه کرد و سیاستمداران برخی از نقاط ضعف اخیر مشاهده شده در بهبود اقتصادی را تأیید کردند.

یک نهاد تصمیم گیرنده حاکم حزب کمونیست حاکم ماه گذشته گفت که این کشور تولید و سرمایه گذاری خصوصی را تشویق می کند تا در اسرع وقت بهبود یابد.

در جلسه دفتر سیاسی ، به ریاست رئیس جمهور شی جین پینگ ، همچنین هشدار داده شد که بهبود اقتصادی چین نابرابر است و اصول آن هنوز پایدار نیست.

شاخص های فعالیت روز دوشنبه همچنین نشان داد که سرمایه گذاری در دارایی های ثابت در چهار ماه اول 19.9 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است و از رشد 25.6 درصدی از ژانویه تا مارس کاهش یافته است.

سرمایه گذاری در دارایی های بلند مدت بخش خصوصی ، که حدود 60٪ از کل سرمایه گذاری را تشکیل می دهد ، در ژانویه-آوریل 21.0٪ افزایش یافته است ، در حالی که جهش 26.0٪ در سه ماه اول است.

ژانگ از پین پوینت مدیریت دارایی گفت: “در حال حاضر ، دولت می تواند سیاست سختگیرانه پولی را متوقف کرده و روند بهبود را کنترل کند.”

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۱:۳۸
حوااا شماععی زاده
يكشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۸:۳۹ ب.ظ

آنچه در مورد اختلال لخته شدن نادر معروف به VITT می دانیم

 

سندرم لخته شدن خون جدید ، که در اقلیت کمی از گیرندگان COVID-19 دیده می شود ، همچنان توجه قابل توجهی را به خود جلب می کند ، اما کارشناسان می گویند این رویداد بسیار نادر است – و در بیشتر موارد قابل درمان است.

ترومبوسیتوپنی ترومبوتیک ناشی از واکسن یا VITT حداقل در 18 گیرنده آکسفورد-آسترا زنکا در کانادا شناسایی شده است و 10 مورد دیگر تحت بررسی هستند.  سه مورد مربوط به این بیماری وجود دارد.

این اختلال که با تعداد کم پلاکت مشخص می شود ، با تصاویر بردار ویروسی AstraZeneca و Johnson & Johnson همراه است ، اما به طور قطعی با آن ارتباط ندارد.

برخی از استان ها شروع به استفاده از AstraZeneca برای اولین دوزها کرده اند.  افزایش عرضه واکسن های mRNA از Pfizer-BioNTech و Moderna از کانادا به معنای دسترسی بیشتر کانادایی ها به این تصاویر است.

آنچه در مورد VITT می دانیم در اینجا است:

چقدر اتفاق می افتد؟

کمیته مشورتی ایمن سازی ملی می گوید درصد VITT در کانادا نزدیک به یک در 100000 دوز تجویز شده از 28 آوریل بود.

بیش از دو میلیون دوز AstraZeneca در کانادا تجویز شده است.  هفته گذشته ، انتاریو گفت که خطر در این استان نزدیک به یک در 60،000 است.

طبق جدول علمی انتاریو ، موارد کمی از VITT با واکسن جانسون و جانسون که در ایالات متحده استفاده می شود وجود دارد ، که به نظر می رسد فرکانس حدود یک مورد در هر 500000 دوز مصرفی باشد.

AstraZeneca در ایالات متحده تأیید نشده است و Johnson & Johnson اگرچه در کانادا تأیید شده است اما هنوز در اینجا استفاده نمی شود.

VITT چه عواملی ایجاد می کند؟

کارشناسان می گویند به نظر می رسد این اختلال پاسخی ایمنی به واکسن ها علیه ناقلین ویروسی است.  از آنجا که آنتی بادی در طی چهار تا 28 روز پس از سکته مغزی تولید می شود ، پلاکت ها به نوعی در تعداد کمی از افراد درگیر می شوند.

مشخص نیست که چرا اقلیت گیرندگان تحت تأثیر قرار می گیرند و دیگران تحت تأثیر قرار نمی گیرند.

به نظر متخصصان ، لخته شدن خون قبلی یا سابقه خانوادگی لخته ها مهم نیست و همچنین مصرف قرص های ضد بارداری – که خطر لخته شدن حدود 5000 تا 10000 را به همراه دارد.

همچنین به نظر نمی رسد که جنسیت نشان دهد که چه کسی بیشتر مستعد VITT است.

علائم مشاهده چیست؟

تعدادی از علائم گسترده ممکن است VITT را نشان دهند.  NACI در ابتدا گفت که علائم بین چهار تا 20 روز پس از دریافت واکسن ناقل ویروس را تحت نظر دارد ، اما اخیراً این برنامه را به چهار تا 28 روز افزایش داده است.

علائم شامل سردردهای مداوم و شدید ، دشواری در حرکت دادن قسمت های بدن ، تشنج ، تاری دید یا دوبینی ، تنگی نفس یا درد در پشت ، قفسه سینه یا شکم است.  تغییرات قابل توجه در اندام – تورم ، قرمزی ، رنگ پریدگی یا احساس سرما در بازو یا پا – همچنین ممکن است لخته را نشان دهد.

لخته ها معمولاً در سر ، ریه ها ، پاها یا معده ایجاد می شوند ، بنابراین علائم مرتبط با این قسمت های بدن را نباید نادیده گرفت.  برخی از لخته های VITT در قسمت هایی از بدن دیده می شوند که به طور معمول با لخته ها در ارتباط نیستند ، از جمله رگهای اسپلانچنیک که کبد ، طحال و روده را تخلیه می کنند.

بارگذاری …

بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …

اگر فکر کنید که یک حق امتیاز داشته اید چه کاری انجام می دهید؟

متخصصان می گویند در صورت بروز علائم ، افراد باید به دنبال مراقبت های پزشکی باشند.

پزشک مراقبت های اولیه – پزشک خانواده ، کلینیک اسکان یا پزشک – در صورت کنترل علائم می تواند راهنمایی کند.

اما اگر سنگین تر به نظر می رسند ، به اتاق اورژانس بروید.

مانند بسیاری از شرایط دیگر ، به نظر می رسد که درمان زود هنگام VITT آسان تر است.

چگونه تشخیص داده می شود؟

پزشک برای تعیین کم بودن پلاکت های بیمار ، شمارش کامل خون (CBC) را تعیین می کند ، گاهی اوقات آزمایش خون یا تصویربرداری اضافی مانند MRI برای تعیین تشکیل لخته انجام می شود.

چگونه درمان می شود؟

درمان های م areثر ارائه می شود ، از جمله انواع خاصی از رقیق کننده های خون و داروهایی که سیستم ایمنی بدن را تعدیل می کنند.

اگرچه نادر است ، اما متخصصان می گویند اختلال لخته شدن جدی است و درمان آن برای بعضی ها شدید است.

پزشکان از موارد استفاده از هپارین رقیق کننده خون در موارد VITT که بسیار شبیه بیماری دیگری به نام HIT یا ترومبوسیتوپنی ناشی از هپارین است ، دور می مانند.

این گزارش توسط مطبوعات کانادایی برای اولین بار در 16 مه 2021 منتشر شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۰۰ ، ۲۰:۳۹
حوااا شماععی زاده

 

آتلانتا – مجری بزرگترین خط لوله انتقال گاز کشور – که در 7 ماه مه توسط حمله باج افزار مورد اصابت قرار گرفت – روز شنبه اعلام کرد که “فعالیت عادی” خود را از سر گرفته است ، و سوخت خود را به بازارهای خود از جمله بیشتر سواحل شرقی تأمین می کند.

سیستم خط لوله استعماری مستقر در جورجیا ، چهارشنبه شب روند راه اندازی مجدد خط لوله را آغاز کرد و هشدار داد که عادی سازی زنجیره تأمین ممکن است چندین روز طول بکشد.

Colonial Pipeline روز شنبه گفت: “از آن زمان ، ما سیستم را به حالت عادی برگردانده ایم و میلیون ها گالن در ساعت را به بازارهایی که خدمت می کنیم ، تحویل می دهیم.”  این بازارها شامل تگزاس ، لوئیزیانا ، می سی سی پی ، آلاباما ، تنسی ، جورجیا ، کارولینای جنوبی و شمالی ، ویرجینیا ، مریلند ، واشنگتن ، دلاور ، پنسیلوانیا و نیوجرسی است.

این شرکت با اشاره به اینکه کارکنان آن با خیال راحت و خستگی ناپذیر در اطراف خط لوله برای آماده سازی شبانه روزی خطوط ما کار می کنند ، گفت: “همه این بازارها در حال حاضر محصولاتی را از خط لوله ما دریافت می کنند.”

کمبود بنزین که از جنوب گسترش می یابد ، همه ایستگاه های تخلیه واشنگتن ، پنجشنبه شب از اوج خود بهبود می یابد.  جنیفر گرانهلم ، وزیر انرژی ، روز جمعه به آسوشیتدپرس گفت که کشور به دلیل کمبود بنزین “پشت سر خود” است و هر ساعت حدود 200 ایستگاه به کار خود برمی گردند.

وی گفت: “این سیستم ظرف چند روز آینده از طریق سیستم راه خود را باز می کند ، اما ما باید به زودی به حالت عادی برگردیم.”

روز شنبه برخی ایستگاه ها هنوز در رالی ، کارولینای شمالی بدون بنزین بودند.  راننده جرمین بارنز به CBS17 گفت که این کمبود باعث محافظه کاری بیشتر او در سفرها شده است.

وی گفت: “من به جاهایی که مجبور به رفتن نیستم نمی روم.”  “من به مردم سر نمی زنم. به جایی که رانندگی می کنم نگاه می کنم. اکنون همه کارها را به گونه دیگری انجام می دهم.”

برخی از رانندگان روز شنبه با عصبانیت در فیس بوک به پست ABC-13 در اشویل ، کارولینای شمالی درباره از سرگیری عملکرد طبیعی خط لوله واکنش نشان دادند.  بسیاری گفتند که بیشتر پمپ بنزین ها هنوز سوخت ندارند و آنهایی که تحویل گرفته اند به سرعت در حال فروش هستند.

مارتا مید ، مدیر روابط عمومی و روابط دولت در AAA Mid-Atlantic ، گفت بسیاری از پمپ بنزین ها در منطقه ویرجینیا هنوز هم روز شنبه گاز ندارند.  اما وی گفت: “از اوج گرما بحران خطوط کاهش یافته است” و “خرید وحشت فروکش کرده است.”

منابع متعددی به آسوشیتدپرس تأیید کرده اند که Colonial Pipeline بابت رمز رمزگشایی نرم افزار مورد نیاز برای رمزگشایی شبکه داده آنها ، مبلغی معادل 5 میلیون دلار با ارز رمزپایه به مجرمین که حمله سایبری را انجام داده اند ، پرداخت کرده است.

به گفته تام رابینسون ، بنیانگذار شرکت ردیابی ارزهای رمزنگاری شده Elliptic ، این باج – 75 بیت کوین – شنبه گذشته ، یک روز پس از قفل شدن مجرمان در شبکه شرکتی استعمار ، پرداخت شد.  قبل از ارسال وبلاگ رابینسون ، دو نفر که با این پرونده آشنا بودند مبلغ پرداختی AP را تأیید کرده بودند.

سیستم خط لوله حدود 45٪ از بنزین مصرفی در ساحل شرقی را تأمین می کند.

تصحیح:

این داستان تصحیح می کند که حمله باج افزار در 7 ماه مه رخ داده است ، نه هفته گذشته.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۵:۴۱
حوااا شماععی زاده

 

تورنتو – فقط پنج سال پیش ، چرخش پرتاب Blue Jays منبعی از ثبات رشک برانگیز بود.

این تیم برای سال 2016 فقط از 7 بازیکن مبتدی در طول سال استفاده می کند و 5 نفر از آنها – مارکوس استرومن ، جی هاپ ، آرون سانچز ، مارکو استرادا و RA دیکی – با هم 152 بازی را آغاز کردند.  این نوعی از مدیران فصلی و مربیانی است که آنها در طول تمرین بهار آرزو می کنند.

البته ، نسخه فعلی Blue Jays به ما یادآوری می کند که چقدر به ندرت این برنامه ها عملی می شوند.  آبی جی ها با داشتن 9 پارچ در فهرست زخمی ها ، قبلاً 23 سلاح مختلف از جمله 12 مبتدی استفاده کرده اند.  اما این بازیکنان عمیق هر از گاهی تولید می کنند و پیروزی 4-0 شنبه مقابل فیلیس نمونه دیگری بود.

آنتونی کی در TD Ballpark با استفاده از یک توپ سریع سریع که به 96.2 مایل در ساعت می رسید در حالی که هشت حرکت نوسان داشت و 10 اصطلاحاً ضربه می زد ، چهار نوبت ناموفق انجام داد.  اما کی پس از 79 پاس گل و چهار پاس گل از بازی خارج شد ، به این معنی که چرخش آبی جی بازها کمتر از هر تیم لیگ آمریکا ثبت نام کرده است.

آبی جی ها امیدوار بودند که 5 پاس گل از کی بدست آورند.  در عوض ، آنها آن را به گاو نر منتقل کردند و تراویس برگن ، ای جی کول ، تایلر چاتوود و جوردن رومانو فیلیس را فایده نداشتند زیرا آبی جی ها در این فصل 21-17 پیشرفت کردند.

مدیر چارلی مونتویو گفت: “من آن را استرس زا نمی نامم زیرا این فقط بخشی از کار است.”  “بله ، شما می خواهید مبتدیان شما عمیق تر شوند. اما بعد از (کی) ما کم و بیش آن را ترسیم کردیم و عالی شد.”

اینکه آیا درخواست اینقدر از گاو نر پایدار است یا خیر س questionال دیگری است ، اما اگر چیز دیگری نباشد ، عمق لیست به حدی بهبود یافته است که سلاح هایی که به عنوان اهرم استفاده می شوند بیشتر از گذشته با این چالش روبرو شده اند.

در فهرست بعدی نیک الگایر قرار خواهد گرفت ، چپ دست بلند دستی که قرارداد وی روز شنبه به طور رسمی توسط دیوید فلپس (فشار) انتخاب شد و با حرکت مربوطه به لیست 60 روزه زخمی ها منتقل شد.  و در حالی که او فقط دو شروع کار خود را با A سه برابر می کند ، همه چشم ها در حال حاضر به یک بالقوه بالقوه دیگر در هنگام شروع کار نگاه می کنند: چشم انداز الک مانوآ سمت راست.

البته ، اگر جرم شما مثر واقع نشود ، صعود شدید غیر منتظره شما را به آنجا می رساند ، اما حتی با وجود آرون نولای موثر بر روی تپه ، آبی های جوی به اندازه کافی موفق شده اند.  ولادیمیر گررو جونیور به عنوان یک بازیکن تهاجمی نخبه با دویدن 409 فوت از خانه به سمت میدان مرکزی سمت راست در اولین بازی اعتصاب خود را ادامه داد.

گوئرو جونیور از طریق مترجم هکتور لبرون گفت: “من هرگز سعی نمی کنم هومرز را بزنم.”  “اما من فقط سعی می کنم تماس خوبی با توپ برقرار کنم و اگر توپ خاموش شود ، او بیرون می رود. تا اینجا خیلی خوب است. امیدواریم که این روند ادامه پیدا کند.”

در طول فصل Guerrero Jr دارای 10 هومر و یک خط شیب دار .308 / .436 / .579 است.

گوئررو جونیور گفت: “این از نظر ذهنی بسیار عالی است.”  “اما بیش از این ، نحوه بازی هم تیمی های من در حال حاضر ، شیوه بازی و باور کردن همه.”

مثال: لوردز گوریل جونیور برای دومین شب متوالی دو گل داشت ، از جمله RBI مضاعف.  و در حالی که OPS فصلی گوریل جونیور.  از .530 کاملاً کمتر از میانگین لیگ باقی مانده است ، مدیر او علائمی را نشان می دهد که نتایج بهتری پیش رو است.

مونتویو گفت: “ضربه زدن به توپ در زمین مناسب.”  “این بدان معنی است که او به هر دو طرف توپ را می زند و توپ را طولانی تر و عمیق تر می بیند. این تنها راه خارج شدن از سقوط است و او این کار را می کند.”

در نهایت ، بازگشت جورج اسپرینگر زمینه را برای آبی جی ها و ترکیب خاصی از مهاجمان هموار خواهد کرد ، اما اگرچه اسپرینگر در زمین بازی با وادینگ سروکار دارد و روند فعلی را انجام می دهد ، اما برنامه مشخصی برای او وجود ندارد.  در همین حال ، هیچ دلیلی وجود ندارد که بیشتر روزها گوریل جونیور را بازی نکنیم و امیدواریم که یک سریال داغ طولانی داشته باشید.

مونتویو گفت: “همه ما می دانیم که او یک مهاجم خوب است ، اما او همچنین یک مهاجم خوش رنگ است.”  “وقتی او دعوا می کند ، واقعاً خوب به نظر نمی رسد. او کسی است که از او بدتر به نظر می رسد ، اما هنگامی که به آن دست می یابد ، آن را بدست می آورد و من می دانم که او آن را دریافت می کند. من کاملا به او اعتماد دارم. او یکی از بهترین مهاجمان ما است “

در کل ، این یک اجرای دلگرم کننده دیگر برای آبی جی بود ، که سریال را یکشنبه با رابی ری روی تپه مقابل هم تیمی سابق چیس اندرسون به پایان می برد.  با توجه به وضعیت خوبی که ری دارد و آخر هفته آینده در روز دوشنبه ، Blue Jays از نظر موقعیت برای این بازی به نظر می رسد ، اما چنین فرضیاتی می تواند خطرناک باشد.

همانطور که بازی روز شنبه نشان می دهد ، هیچ حالت plug-and-play برای کارکنان این تیم وجود ندارد.  این تا حدودی به دلیل شرایط است.  این تا حدودی بازتاب میزان تغییر بازی از سال 2016 است.

با این وجود ، مونتویو تقریباً با فشار دائمی روبرو است تا هر شب 9 دوره کیفیت را با هم جمع کند.  استرس ذاتی این امر است و اگر پارچ ها خوب نباشند تماشای این بازی ها خیلی سرگرم کننده نیست.  اما اگر آنها باشند؟  سپس می توانید در مورد اینکه آیا تماشای همه این تغییرات در بارگذاری لذت بخش است بحث کنید ، اما حداقل از نظر تاکتیکی برای انعطاف پذیر بودن زمان بازی و بازی چیزی برای گفتن وجود دارد.

شش هفته پس از این فصل ، مشخص است که آبی جی ها باید بیش از آنچه که انتظار داشتند ترکیب و مطابقت داشته باشند.  حداقل به اندازه کافی خوب کار می کند تا اطمینان حاصل شود که هنگامی که تقویت کننده ها دوباره شروع به بازگشت می کنند ، آنها به تیمی می پیوندند که در حال جنگ است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۱:۴۴
حوااا شماععی زاده
يكشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۶:۴۴ ق.ظ

11-1 رومبوئر پس از غیبت دربی کنتاکی برنده Preakness شد

 

بالتیمور (مایکروسافت) – سرمربی قهرمان Preakness ، رومبائر ، مایکل مک کارتی ، به سختی لابی کرد تا اسب نر را وارد دربی کنتاکی کند.

صاحبان اسب ، دایان و جان فرادکین فقط فکر نمی کردند این حرکت درستی باشد.  در عوض ، آنها می خواستند به مرحله دوم تاج سه گانه اشاره کنند.  هیچ کس نمی داند که اگر به رومباور اجازه داده می شد به چرچیل داونز برود ، چه اتفاقی می افتاد.

در پیملیکو روز شنبه ، ضربه 11-1 به موقع به ثمر رسید.  رومبوئر از پشت وارد میدان شد تا Preakness را با کششی تکان دهنده که او را از Midnight Bourbon و Medina Spirit ، اسب آموزش دیده باب بافرت عبور می داد ، بدست آورد که پس از پیروزی در دربی کنتاکی ، آزمایش استروئید مثبت شد.

مک کارتی با صدایی خفه از احساس گفت: “این فقط به شما نشان می دهد که بازیکنان کوچک بازی نیز می توانند موفق باشند.”

این اولین حضور او در Triple Crown بود ، چه رسد به یک برنده.  این مسئله در مورد فردکینز نیز صادق است ، که معمولاً اسبهایی را که نگهداری می کنند بجای مسابقه با آنها می فروشد.

و این اولین باری بود که من برای اولین بار از طریق یک اسب تاج سه گانه برای سوارکار فرانسوی Flavien Pratt از سیمها عبور کردم – اگرچه او در سال 2019 پس از رسیدن به مقام دوم با یک خانه طولانی مدت در پشت Maximum Security ، موفق به کسب دربی کنتاکی شد که رد صلاحیت شد.

پرات در وهله اول درباره این نتیجه گفت: “البته بسیار متفاوت است.”

رومبائر در یک شب ابری در یک دقیقه ابری و در عرض 53.62 ثانیه مسیر 1 1/16 مایل را طی کرد تا 3/2 طول از Midnight Bourbon عبور کند که با شانس 3-1 آغاز شد.  رومباور 25.60 دلار برای پیروزی پرداخت کرد.

مک کارتی گفت: “او تسلیم نمی شود.”  “او امروز مرا به ظاهر هوشمند نشان داد.”

قبل از اینکه جمعیت به 1000 تماشاگر برسد به جای 100000 تماشاگر معمولی – یک سال بعد از اینکه همه طرفداران ممنوع شدند و این رویداد برگزار شد ، Medina Spirit پس از پیوستن به مسابقه به عنوان یک علاقه 2-1 و جلو افتادن در مقابل جمعیت ، دو طول دیگر عقب بود. به دلیل همه گیری ویروس کرونا از ماه مه به اکتبر منتقل شد.

داستان ادامه دارد

پس از آن یکی از اولین کسانی که مک کارتی را تبریک گفت ، مربی او تاد پلتچر ، هفت بار مربی سال گرفتگی بود که رکورد شغلی Preakness وی با کسب مقام ششم در افتخار بی حد و حصر در یک زمین 10 اسب به 0 تا 10 سقوط کرد.

وی افزود: “همه آنچه که ما انجام می دهیم نوعی کانال است از طریق آنچه که من در آنجا کار می کردم انجام می دادیم.  مک کارتی به پلچر گفت: “من همیشه سعی می کنم به چیزی مثل او رجوع کنم.”  “باور عجیب و غریب این است که من برنده چیزی شدم که او نبرد. من مطمئن هستم که این مدت زیادی دوام نخواهد آورد ، اما برای من این به معنای جهان است.  “

حال س Theال این است که آیا رومبائر طی سه هفته برای مرحله نهایی تاج سه گانه راهی بلمونت می شود یا خیر.

یک بار دیگر ، ممکن است اختلاف نظر وجود داشته باشد: مک کارتی می خواهد برود.  صدای Fradkins به مراتب کمتر قانع می شد که این اقدامی درست است.

جان فرادکین گفت: “من می گویم این یک فرصت است ، اما این احتمالاً کمی کمتر از دویدن مثل یک سوم خوب است.”

وی گفتگوهای خود با مک کارتی در مورد دربی کنتاکی را کاملاً داغ توصیف کرد.

مالک گفت: “من می توانم درک کنم که چرا مایکل می خواست بدود ، اما فکر می کنم او می تواند درک کند که چرا من نمی خواستم او بدود.”  “گاهی اوقات برخوردی رخ خواهد داد ، زیرا من از زاویه کامل نقص به آن نزدیک می شوم و من سوار نیستم – همانطور که می بینید وقتی این اسب را به حلقه برنده می رساندم.  نمی دانستم چه کار می کنم.  “

اما آیا شما گزینه دوم را برای جستجوی گل رز در نظر گرفته اید؟

پاسخ جان فرادکین سریع آمد: “هیچکدام”.

سپس دایان فرادکین به شوخی گفت: “ما در دربی واقعی ال کامینو پیروز شدیم.  این دربی ما بود.  “

___

ورزش های بیشتر AP: https://apnews.com/hub/apf-sports و https://twitter.com/AP_Sports

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۰۰ ، ۰۶:۴۴
حوااا شماععی زاده

 

مونترال – بسته به محل زندگی شما ، برخی از مشوق ها برای تشویق مردم برای واکسیناسیون علیه COVID-19 شامل کتاب های رایگان ، بلیط بیس بال یا یک آبجو خوب سرد است ، اما یک شرکت کبک پول نقد مستقیم را ارائه می دهد.

شرکت DLGL Technologies ، مستقر در بلین ویل ، کویت ، شمال جزیره مونترال ، 1250 دلار به کارمندانی که شواهدی از شلیک گلوله اول را نشان می دهند ، ارائه می دهد.

این پاداش دو برابر خواهد شد اگر آنها ثابت کنند که تلاش دوم را دریافت کرده اند.

این شرکت که خدمات انسانی و نرم افزاری را برای حقوق بنگاه های اقتصادی متوسط ​​و بزرگ ارائه می دهد ، روز جمعه در یک خبر منتشر کرد که این برنامه ارتقا یافته است.

رئیس جمهور ژاک جنتی گفت که کارمندان وی “می خواهند در پیگیری جامعه ای امن برای همه سهیم شوند ، تا فشار روحی بر سیستم بهداشتی را کاهش دهند و ما می خواهیم شرایط را برای بازگشت به مقر بلینویل خود در اسرع وقت ایجاد کنیم.”  “

DLGL همچنین اشاره کرد که در “حالت استخدام” قرار دارد و در حال گسترش عرضه پول برای کارمندان جدید است.

مشوقهای درخشان مانند این می تواند یکی از راههای اقناع حل نشده باشد.  هفته گذشته نخست وزیر کبک از جوانان خواست تا واکسینه شوند تا موج سوم همه گیری را شکست دهند.

در تلاش برای جذب جوانان برای گرفتن عکسهایشان ، CIUSSS du Centre-Sud-de-l’Ile-de-Montreal خواننده کبک ، امیل بیلودو را به عنوان یک مهمان غافلگیرانه برای استقبال از افراد آزاد شده در کاخ کنگره در مرکز مونترال آورد. .

با این حال ، طبق گفته موسسه بهداشت عمومی کبک (INSPQ) ، برخی از جوانان برای واکسیناسیون هنوز نیاز به اقناع دارند.  اطلاعات جمع آوری شده بین 16 تا 28 آوریل نشان می دهد که 15٪ از پاسخ دهندگان 25 تا 34 ساله قصد واکسیناسیون ندارند.  این سهم در بین افراد 18 تا 24 سال 14 درصد و در بین 35 تا 44 سال 11 درصد است.

از کسانی که تمایلی به واکسیناسیون ندارند ، 24٪ می گویند به طور کلی به واکسن ها اعتماد ندارند.  18 درصد می گویند که از عوارض جانبی احتمالی می ترسند و 14 درصد نقطه تلقیح را نمی دانند و معتقدند خطرات سلامتی آنها کم است ، حتی اگر واکسینه نشوند.

این استان گفت که از زمان شروع شیوع همه گیر ، 11،025 مورد ویروس کرونا رخ داده است.

از روز پنجشنبه ، تمام کبسرهای 18 ساله و بالاتر واجد شرایط دریافت اولین دوز واکسن هستند.  تاکنون 46 درصد از جمعیت کبک علیه این ویروس واکسینه شده اند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۰۰ ، ۲۰:۴۴
حوااا شماععی زاده

 

تورنتو – اگر پرتاب موشک صدای ناسا طبق برنامه ادامه یابد ، کانادایی های ساکن در جنوب شرقی کشور و مناطقی از دریا ممکن است روز شنبه نمایش کوتاه اما رنگارنگی را تجربه کنند.

روز پنجشنبه ، آژانس فضایی از پرتاب موشک صوتی چهار مرحله ای Black Brant XII از تأسیسات پرواز والوس ناسا در ویرجینیا خبر داد که به شنبه 15 مه ساعت 8:10 بعد از ظهر موکول شد.

این هفته به دلیل بدی آب و هوا و مشکلی در نگهداری از پرتاب در حین آماده سازی ، چندین بار پاکسازی شد.

هدف این مأموریت ، آزمایش انتقال انرژی و حرکت در مقیاس KiNETic یا KiNet-X است ، مطالعه حمل و نقل انرژی در فضا است.

ناسا در بیانیه ای گفت: “یعنی چگونه انرژی و اینرسی بین مناطق مختلف فضا که به طور مغناطیسی به هم متصل هستند ، منتقل می شوند؟”

برای انجام این کار ، موشک صوتی suborbital تقریباً 10 دقیقه پس از پرتاب ، هنگامی که در شمال برمودا قرار دارد ، بخار باریم آزاد می کند.

ناسا گفت ، بخارات باریم برای محیط زیست و بهداشت عمومی مضر نیستند.

آژانس فضایی گفت: “بلافاصله پس از آزاد شدن پول ، ابرهای کروی مخلوطی از سبز و بنفش هستند ، اما این مرحله تنها در حدود 30 ثانیه طول می کشد ، زمانی که جز component غیر یونیزه ابر پخش شود.”

پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید ، ناسا گفت ابرهای بخار به سرعت یونیزه می شوند و بنفش می شوند.  سپس قسمت یونیزه شده ابرها با “خطوط میدان مغناطیسی” متصل شده و در آسمان پراکنده می شوند.

ناسا توضیح داد: “ابرهای بنفش به یک جهت مایل کشیده می شوند و بیشتر شبیه مسیرهای کوتاه هستند تا ابر.”  “از آنجا که حرکت قسمت خنثی ابرها توسط خطوط میدان مغناطیسی محدود نمی شود ، آنها سریعتر گسترش یافته و بسیار نازک می شوند تا خیلی زودتر از م لفه یونیزه شده با چشم غیر مسلح دیده شوند.”

ناسا همچنین نقشه دید را منتشر کرده است که نشان می دهد ابرهای پول از کجا قابل مشاهده هستند و چه مدت پس از پرتاب موشک نشان داده می شود.  در کانادا ، بسته به موقعیت مکانی ، ابرها باید 60 تا 90 ثانیه یا 90 تا 120 ثانیه قابل مشاهده باشند.

با توجه به زمان پرتاب بعدی ، ناسا هشدار داد که دیدن ابرهای KiNET-X دشوار است زیرا چشم انسان در تاریکی به خوبی رنگ بنفش را نمی بیند.  با این حال ، بینندگان علاقه مند می توانند از طریق سایت ویدئویی Wallops IBM علاوه بر تماشای ابرها برای دیدن ابرها ، آسمان را به طور زنده تماشا کنند.

شروع به روز رسانی راه اندازی Black Brant XII در حال حاضر برنامه ریزی شده است که زودتر از شنبه ، 15 مه ، با باز شدن پنجره در 8:10 بعد از ظهر ET.  این تیم پس از تماس خودرو در حین آماده سازی برای پرتاب ، بازرسی موشک و وسیله نقلیه را ادامه می دهد. pic.twitter.com/2IMEkZ8wMn

– والاس ناسا (NASA_Wallops @) 13 مه 2021

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۵:۴۴
حوااا شماععی زاده