حوا نیوز - منبع خاصی از ناب ترین خبر ها برای همگان

مرجعی برایی دنبال کردن و بررسی کردن انواع عجیب و غریب اخبار و اطلاعات

حوا نیوز - منبع خاصی از ناب ترین خبر ها برای همگان

مرجعی برایی دنبال کردن و بررسی کردن انواع عجیب و غریب اخبار و اطلاعات

در اینتجا شما میتوانید انواع مختلفی از خبر ، هیجان انگیز ، ترسناک ، خنده دار و... را مشاهده کنید و از دنیا آگاه باشید.
پیوندها

 

کارخانه های چین رشد تولید خود را در ماه آوریل کاهش دادند و فروش خرده فروشی به طور قابل توجهی انتظارات را از دست داد زیرا کارمندان در مورد مشکلات جدیدی که بر بهبود اقتصاد دوم جهان تأثیر می گذارد ، هشدار دادند.

در حالی که صادرکنندگان چینی تقاضای زیادی دارند ، تنگناهای موجود در زنجیره تامین جهانی و افزایش هزینه های مواد اولیه بر تولید تأثیر می گذارند و حباب بهبود اقتصادی ناشی از کاهش سال گذشته COVID-19 را سرد می کند.

بر اساس پیش بینی های صورت گرفته ، طبق پیش بینی های صورت گرفته ، تولید کارخانه در آوریل نسبت به یک سال گذشته 9.8 درصد افزایش داشته است ، اما با سرعت کمتری نسبت به جهش 14.1 درصدی در ماه مارس ، مطابق پیش بینی ها.  در همین حال ، خرده فروشی 17.7٪ افزایش یافت که بسیار کمتر از پیش بینی رشد 24.9٪ و جهش 34.2٪ در ماه مارس است.

فو لینگویی سخنگوی NBS گفت که در حالی که اقتصاد چین در ماه آوریل بهبود مداوم نشان داد ، مشکلات جدیدی به ویژه افزایش قیمت کالاهای بین المللی در حال ظهور است.

فو روز دوشنبه در جلسه توجیهی در پکن گفت: “مبانی بهبود اقتصاد داخلی هنوز نامشخص است.”

وی افزود: “برای کل شرکت ها ، افزایش قیمت به بهبود کارآیی شرکت کمک می کند ، اما باید به فشار وارد شده بر صنایع پایین دستی توجه شود.”

تورم قیمت کارخانه در چین در آوریل به بالاترین میزان خود از اکتبر 2017 رسیده است.  بر اساس گزارشی از هفته گذشته بانک مرکزی ، این ممکن است در سه ماهه دوم و سوم افزایش یابد.

کاهش سرعت رشد در شاخص های فعالیت آوریل نیز تا حدودی به دلیل کم رنگ شدن اثرات پایه است ، زیرا مقایسه های سالانه از کاهش بسیار چشمگیری که ویروس کرونا در اوایل سال 2020 باعث بسته شدن ویروس کرونا شد ، دور شده اند.

در بخش کارخانه ها ، رشد تولید وسایل نقلیه موتوری از 69.8٪ به شدت کاهش یافته و به 6.8٪ رسیده است که بخشی از آن به دلیل تأثیر اصلی و همچنین کمبود بحرانی نیمه هادی های مورد استفاده در سیستم های خودرویی است.

رشد تولید سیمان در آوریل کند شد و تولید زغال سنگ در طول سال کاهش یافت ، اگرچه تولید آلومینیوم و فولاد خام به رکورد رسید ، که با تقاضای شدید پشتیبانی می شود.

ژیوی ژانگ ، اقتصاددان ارشد در Pinpoint Asset Management ، در یادداشتی گفت: “اقتصاد چین نشانه هایی از بهبود نامتعادل را نشان می دهد: صادرات شدید و سرمایه گذاری داخلی از یک سو ، اما مصرف ضعیف از طرف دیگر.”

وی گفت ، بخشهای مسافرت ، سرگرمی و سرگرمی کارفرمایان بزرگی هستند و هنوز از عدم اطمینان COVID-19 جلوگیری می کنند.

بر اساس داده های NBS ، رشد فروش لوازم خانگی بخصوص در آوریل نسبت به ماه قبل به شدت کاهش یافته و از 38.9٪ در سال به 6.1٪ در مارس کاهش یافته است.

جولیان ایوانز-پریچارد ، اقتصاددان ارشد چینی در Capital Economics ، در یادداشتی گفت که رشد ماهانه فروش خرده فروشی بسیار کمتر از نرخ قبل از شیوع آن است.

وی گفت: “با نگاه به آینده ، ما معتقدیم که با ادامه تنگنای بازار کار ، بهبود مصرف باید در ماه های آینده دوباره تسریع شود.”

زمان برای تجدید نظر؟

اقتصاد چین در سه ماهه اول با رکورد 18.3 درصد گسترش یافت و بسیاری از اقتصاددانان انتظار دارند که رشد امسال بیش از 8 درصد باشد.

به دلیل تقاضای زیاد کالاهای چینی در میان بهبود سریع اقتصاد ایالات متحده و توقف تولید کارخانه در سایر کشورها ، صادرات در آوریل تسریع شد.

با این حال ، آوریل همچنین در میان تنگناهای تأمین و افزایش هزینه ها ، روند کارخانه را با کندی مواجه کرد و سیاستمداران برخی از نقاط ضعف اخیر مشاهده شده در بهبود اقتصادی را تأیید کردند.

یک نهاد تصمیم گیرنده حاکم حزب کمونیست حاکم ماه گذشته گفت که این کشور تولید و سرمایه گذاری خصوصی را تشویق می کند تا در اسرع وقت بهبود یابد.

در جلسه دفتر سیاسی ، به ریاست رئیس جمهور شی جین پینگ ، همچنین هشدار داده شد که بهبود اقتصادی چین نابرابر است و اصول آن هنوز پایدار نیست.

شاخص های فعالیت روز دوشنبه همچنین نشان داد که سرمایه گذاری در دارایی های ثابت در چهار ماه اول 19.9 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است و از رشد 25.6 درصدی از ژانویه تا مارس کاهش یافته است.

سرمایه گذاری در دارایی های بلند مدت بخش خصوصی ، که حدود 60٪ از کل سرمایه گذاری را تشکیل می دهد ، در ژانویه-آوریل 21.0٪ افزایش یافته است ، در حالی که جهش 26.0٪ در سه ماه اول است.

ژانگ از پین پوینت مدیریت دارایی گفت: “در حال حاضر ، دولت می تواند سیاست سختگیرانه پولی را متوقف کرده و روند بهبود را کنترل کند.”

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۲/۲۷
حوااا شماععی زاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی