حوا نیوز - منبع خاصی از ناب ترین خبر ها برای همگان

مرجعی برایی دنبال کردن و بررسی کردن انواع عجیب و غریب اخبار و اطلاعات

حوا نیوز - منبع خاصی از ناب ترین خبر ها برای همگان

مرجعی برایی دنبال کردن و بررسی کردن انواع عجیب و غریب اخبار و اطلاعات

در اینتجا شما میتوانید انواع مختلفی از خبر ، هیجان انگیز ، ترسناک ، خنده دار و... را مشاهده کنید و از دنیا آگاه باشید.
پیوندها

بررسی قیمت‌ها در بازار خرید و فروش مسکن در مناطق واقع در مرز دو نیمه شمال و جنوب تهران از یک تغییر نسبت به حدود یک ماه گذشته حکایت دارد. به گزارش «دنیای‌اقتصاد» وضعیت قیمت ملک در مناطق واقع در مرز دو نیمه شمال و جنوب تهران (۹ و ۱۰) پس از آمار نهادهای رسمی از تورم منفی مسکن مورد بررسی قرار گرفت. به استناد آمار هر دو نهاد رسمی آماری یعنی بانک مرکزی و مرکز آمار ایران قیمت مسکن در ماه اخیر یعنی آذرماه پس از ماه‌ها، تورم منفی را تجربه کرده است، به این ترتیب که طبق گزارش مرکز آمار ایران تورم ماهانه قیمت مسکن منفی ۷/ ۸درصد بوده است.

در همین راستا نتیجه بررسی‌های میدانی از وضعیت بازار مسکن در مناطق واقع در مرز دو نیمه شمال و جنوب تهران حاکی از کاهش نسبی قیمت در این مناطق است. هرچند در مقابل قیمت پیشنهادی برخی از مالکان ثابت مانده و قیمت پیشنهادی برخی مالکان نیز افزایش هم داشته اما در مجموع برآیند تحقیقات میدانی نشان می‌دهد در بخش زیادی از فایل‌های عرضه شده، مالکان از قیمت‌های پیشنهادی حدود یک‌ماه گذشته خود عقب‌نشینی کرده‌اند.

 

 بعضا با ارائه تخفیف‌هایی بر فروش ملک خود مصر هستند. طبق آنچه برخی از واسطه‌های ملکی فعال در این منطقه می‌گویند، علت اصلی این افت نسبی قیمت‌ها، تثبیت و حتی روند کاهشی قیمت ارز و طلا بوده که در بازار مسکن نیز تاثیر روانی داشته است. بر اساس پیش‌بینی برخی از مشاوران بنگاه‌های معاملات ملکی قیمت مسکن در مجموع روند ثبات را در پیش خواهد گرفت اما در دو ماه پایانی امسال به واسطه نزدیک شدن به ایام پایانی سال یک رونق نسبی در بازار حاکم می‌شود.

متوسط نرخ فروش هر بشکه نفت ایران در ۲۰۲۰

اوپک در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد: هر بشکه نفت ایران در ماه دسامبر ۲۰۲۰ بیش از ۶ دلار افزایش قیمت داشته است و نفت کشور به طور متوسط در سال ۲۰۲۰ بشکه‌ای ۴۰.۷۷ دلار فروخته شده است.

 

آیا دوران افزایشی دلار به پایان رسیده است؟

هواداران دلاری ترامپ که امید داشتند ماندن او در کاخ‌سفید منجر به ادامه فشار حداکثری شود، این روزها در حال عقب‌نشینی از بازار هستند و فروش‌های هیجانی آنها قیمت این ارز را در معرض فشار کاهشی شدید قرار داده است. این اتفاق درحالی رقم خورده که در بازار نیمایی، همچنان دلار در نزدیکی مرز ۲۵هزار تومانی معامله شده است. برخی از تحلیلگران باور دارند تا زمانی‌که فاصله بین قیمت نیما و بازار آزاد وجود دارد، احتمال بازگشت قیمتی دلار منتفی نیست. با این حال، دسته دیگری از فعالان اعتقاد دارند که بازار نیما به مرور کاهشی خواهد شد و به بازار اسکناس خواهد رسید. از نگاه آنها، دوران افزایشی دلار به پایان رسیده است، چرا‌که دوران فشار حداکثری به پایان خود نزدیک می‌شود.

 

گروهی از معامله‌گران عنوان می‌کنند که در حال‌حاضر خوش‌بینی به بایدن و بازگشت بدون پیش‌شرط او به برجام، زمینه‌ساز نزول قیمت‌ها در بازار دلار شده است. بخشی از فعالان باور دارند، عرضه بازارساز نقش زیادی در افت قیمت‌ها نداشته است و بازار بیشتر تحت‌تاثیر جو روانی و فروش ارز افراد موسوم به خانگی‌ها در مسیر ریزش قرار گرفته است.

 

به نقل از دنیای اقتصاد؛ اگر انتظارات بازار طی روزهای آتی درباره بایدن دچار خدشه شود، احتمال برگشت دلار به نقاط بالا وجود دارد. این مساله موجب می‌شود که برخی از معامله‌گران به‌تدریج در زمینه فروش ارز احتیاط کنند. البته در صورتی‌که دلار این‌بار محدوده ۲۰هزار و ۸۰۰ تومانی را از دست بدهد، بار دیگر میزان فروش‌ها در بازار زیاد خواهد شد و این ارز برای ورود به زیر مرز ۲۰ هزار تومانی کمین خواهد کرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۰/۳۰
حوااا شماععی زاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی