حوا نیوز - منبع خاصی از ناب ترین خبر ها برای همگان

مرجعی برایی دنبال کردن و بررسی کردن انواع عجیب و غریب اخبار و اطلاعات

حوا نیوز - منبع خاصی از ناب ترین خبر ها برای همگان

مرجعی برایی دنبال کردن و بررسی کردن انواع عجیب و غریب اخبار و اطلاعات

در اینتجا شما میتوانید انواع مختلفی از خبر ، هیجان انگیز ، ترسناک ، خنده دار و... را مشاهده کنید و از دنیا آگاه باشید.
پیوندها

 

تورنتو – اگر پرتاب موشک صدای ناسا طبق برنامه ادامه یابد ، کانادایی های ساکن در جنوب شرقی کشور و مناطقی از دریا ممکن است روز شنبه نمایش کوتاه اما رنگارنگی را تجربه کنند.

روز پنجشنبه ، آژانس فضایی از پرتاب موشک صوتی چهار مرحله ای Black Brant XII از تأسیسات پرواز والوس ناسا در ویرجینیا خبر داد که به شنبه 15 مه ساعت 8:10 بعد از ظهر موکول شد.

این هفته به دلیل بدی آب و هوا و مشکلی در نگهداری از پرتاب در حین آماده سازی ، چندین بار پاکسازی شد.

هدف این مأموریت ، آزمایش انتقال انرژی و حرکت در مقیاس KiNETic یا KiNet-X است ، مطالعه حمل و نقل انرژی در فضا است.

ناسا در بیانیه ای گفت: “یعنی چگونه انرژی و اینرسی بین مناطق مختلف فضا که به طور مغناطیسی به هم متصل هستند ، منتقل می شوند؟”

برای انجام این کار ، موشک صوتی suborbital تقریباً 10 دقیقه پس از پرتاب ، هنگامی که در شمال برمودا قرار دارد ، بخار باریم آزاد می کند.

ناسا گفت ، بخارات باریم برای محیط زیست و بهداشت عمومی مضر نیستند.

آژانس فضایی گفت: “بلافاصله پس از آزاد شدن پول ، ابرهای کروی مخلوطی از سبز و بنفش هستند ، اما این مرحله تنها در حدود 30 ثانیه طول می کشد ، زمانی که جز component غیر یونیزه ابر پخش شود.”

پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید ، ناسا گفت ابرهای بخار به سرعت یونیزه می شوند و بنفش می شوند.  سپس قسمت یونیزه شده ابرها با “خطوط میدان مغناطیسی” متصل شده و در آسمان پراکنده می شوند.

ناسا توضیح داد: “ابرهای بنفش به یک جهت مایل کشیده می شوند و بیشتر شبیه مسیرهای کوتاه هستند تا ابر.”  “از آنجا که حرکت قسمت خنثی ابرها توسط خطوط میدان مغناطیسی محدود نمی شود ، آنها سریعتر گسترش یافته و بسیار نازک می شوند تا خیلی زودتر از م لفه یونیزه شده با چشم غیر مسلح دیده شوند.”

ناسا همچنین نقشه دید را منتشر کرده است که نشان می دهد ابرهای پول از کجا قابل مشاهده هستند و چه مدت پس از پرتاب موشک نشان داده می شود.  در کانادا ، بسته به موقعیت مکانی ، ابرها باید 60 تا 90 ثانیه یا 90 تا 120 ثانیه قابل مشاهده باشند.

با توجه به زمان پرتاب بعدی ، ناسا هشدار داد که دیدن ابرهای KiNET-X دشوار است زیرا چشم انسان در تاریکی به خوبی رنگ بنفش را نمی بیند.  با این حال ، بینندگان علاقه مند می توانند از طریق سایت ویدئویی Wallops IBM علاوه بر تماشای ابرها برای دیدن ابرها ، آسمان را به طور زنده تماشا کنند.

شروع به روز رسانی راه اندازی Black Brant XII در حال حاضر برنامه ریزی شده است که زودتر از شنبه ، 15 مه ، با باز شدن پنجره در 8:10 بعد از ظهر ET.  این تیم پس از تماس خودرو در حین آماده سازی برای پرتاب ، بازرسی موشک و وسیله نقلیه را ادامه می دهد. pic.twitter.com/2IMEkZ8wMn

– والاس ناسا (NASA_Wallops @) 13 مه 2021

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۲/۲۵
حوااا شماععی زاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی