حوا نیوز - منبع خاصی از ناب ترین خبر ها برای همگان

مرجعی برایی دنبال کردن و بررسی کردن انواع عجیب و غریب اخبار و اطلاعات

حوا نیوز - منبع خاصی از ناب ترین خبر ها برای همگان

مرجعی برایی دنبال کردن و بررسی کردن انواع عجیب و غریب اخبار و اطلاعات

در اینتجا شما میتوانید انواع مختلفی از خبر ، هیجان انگیز ، ترسناک ، خنده دار و... را مشاهده کنید و از دنیا آگاه باشید.
پیوندها
سه شنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۹، ۰۵:۱۵ ب.ظ

پیام خداحافظی ملانیا و ترامپ از کاخ سفید

کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه یک دستور اجرایی را برای ممنوعیت خرید سیستم‌های هواپیماهای بدون سرنشین از کشورهای رقیب مثل روسیه، چین، ایران و کره شمالی امضا کرده است.

 

این دستور اجرایی در حالی امضا شده است که تنها یک روز دیگر به پایان ریاست جمهوری ترامپ باقی مانده است. «جو بایدن» از روز چهارشنبه به عنوان رئیس جمهور آمریکا سوگند یاد خواهد کرد.

 

در این دستور اجرایی آمده است، اتکا و وابستگی به رقبا در تامین و تولید اجزای هواپیماهای بدون سرنشین امنیت ملی آمریکا و امنیت اقتصادی کشور را تهدید می‌کند. 

بر اساس گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، در این دستور اجرایی بر لزوم جلوگیری از استفاده از پول‌های مالیات دهندگان آمریکایی برای خرید تجهیزات سخت افزاری و نرم‌افزاری و دیگر لوازم الکترونیکی مهم مربوط به هواپیماهای بدون سرنشین از کشورهای رقیب تاکید شده است و همچنین بر استفاده از تولیدات داخلی آمریکا و تشویق به استفاده از محصولات داخلی تاکید شده است.

 

بر اساس این گزارش، در این دستور اجرایی کشورهای رقیب یا دشمن، کشورهای کره شمالی، جمهوری اسلامی ایران، چین و فدراسیون روسیه و یا هر کشور یا ملت یا نهاد خارجی که از سوی وزیر تجارت تهدیدی برای امنیت ملی و امنیت اقتصادی ایالات متحده باشند معرفی شده است.

 

بر اساس گزارش‌ها نگرانی آمریکایی‌ها از تشدید تدابیر کنترل سلاح در آمریکا از سوی دولت بعدی متعلق به جو بایدن باعث افزایش فروش سلاح‌های گرم در این کشور شده است.

 به نوشته ایندیپندنت، در این راستا گزارش شده که کلتهایی مثل جی لاک و سلاح‌های نیمه اتوماتیک فروش زیادی پیدا کرده‌اند و حتی در برخی فروشگاه‌ها کل موجودی آنها به فروش می‌رود.

 

یکی از وعده‌های کمپین ریاست جمهوری جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا پایان دادن به خشونت مسلحانه در آمریکا است که شامل ممنوع ساختن سلاحهای تهاجمی، بستن مفرها در بررسی سوابق مربوط به اسلحه، محدود کردن انبار سلاح و پایان دادن به فروش اینترنتی سلاح‌های گرم است.

 

فوربس گزارش کرد، پیش‌بینی این برخوردها است که سبب دامن زدن به فروش سلاح‌های گرم شده و این فروش تا کنون نیز در نتیجه همه‌گیری ادامه دار کروناویروس بالا بوده است.

 

دنیل جیمز، یک مدیر فروش اسلحه در کالیفرنیا به این نشریه گفت: ما در حال فروش میزان بالایی از سلاح‌های تهاجمی هستیم.

 

او خاطر نشان کرد: من نمی‌توانم سلاح‌های تهاجمی را روی دیوار نگه دارم. مردم زیادی نگران ممنوعیت سلاح‌های تهاجمی که ما درباره‌اش از رئیس‌جمهور منتخبمان و معاونش شنیده‌ایم، هستند.

 

در حقیقت این فقط بایدن نیست که دیدگاهش درباره کنترل سلاح باعث نگرانی طرفداران سلاح شده است – کامالا هریس معاون او نیز مدتهاست که از سخت تر ساختن قوانین مربوط به کنترل سلاح حمایت کرده است. هریس در زمان کار به عنوان دادستان کل کالیفرنیا از وضع مجازاتهای شدید برای جرایم مسلحانه و پیگرد ناقضان قوانین مربوط به سلاح حمایت کرده است.

 

اگر چه افزایش فروش سلاح در آستانه مراسم تحلیف یک رئیس جمهور دموکرات چندان نامعمول نیست وعده‌های هریس و بایدن به نظر میرسد که جدی گرفته شده‌اند.

 

مارک اولیویا، مدیر امورعمومی در بنیاد ملی ورزشهای تیراندازی که به رهگیری و تحلیل فروش اسلحه می پردازد به سی ان ان گفت، قبل از پیروزی بایدن در انتخابات و در حالی که پیروزی انتخاباتی او پیش بینی می‌شد، فروش سلاح‌های گرم در ماه اکتبر ۶۰ درصد بیشتر از سال قبل از آن بود.

 

او تاکید کرد: این صنعت قول کمپین بایدن را جدی گرفته است.

 

ملانیا ترامپ در این ویدیو گفت: «این بزرگترین افتخار زندگی من بود که به عنوان بانوی اول ایالات متحده خدمت کنم.»

 

وی افزود: «چهار سال گذشته فراموش نشدنی بوده است. همزمان که دونالد و من دوران خود را در کاخ سفید به پایان می‌رسانیم، به تمام افرادی که در قلب من جای دارند و به داستان‌های فوق‌العاده آنها از عشق، میهن‌پرستی و عزم فکر می‌کنم.»

 

ملانیا در حالی از کاخ سفید خداحافظی می‌کند که گزارش‌های زیادی در طول چهار سال گذشته از اختلاف او با همسرش خبر داد‌ه‌اند.

 

ملانیا گفت: در هر کاری اشتیاق داشته باشید، اما همواره به یاد داشته باشید که خشونت هرگز چاره ساز نیست و هیچ گاه توجیه پذیر نخواهد بود.

 

وی افزود: زمانی که به کاخ سفید آمدم، مسئولیتی را که همواره به عنوان یک مادر برای ترغیب، قدرت بخشیدن و آموزش ارزش های مهربانی احساس کرده ام، بازتاب دادم.

ملانیا در پیام خود همچنین تاکید کرد: تعهد به این ملت متعلق به همه ماست که از صداقت و ارزش ها غافل نمی شویم، از هر فرصتی برای نشان دادن توجه به دیگران استفاده می کنیم و عادت های خوب را در زندگی روزمره مان به وجود می آوریم.

 

براساس این گزارش، ترامپ در ترک قدرت سرسختی نشان داده و از پذیرش نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به واسطه طرح ادعای تقلب در انتخابات خودداری کرده است. وی همچنین به جو بایدن جانشین خود پیروزی در انتخابات را تبریک نگفته است.

 

ترامپ و ملانیا همچنین از بایدن و همسرش برای مراسم سنتی نوشیدن چای در دفتر رئیس جمهوری آمریکا دعوت نکرده اند و قصد دارند در مراسم تحلیف بایدن که روز چهارشنبه برگزار می شود، شرکت نکنند.

 

از زمان حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره، وی تا حد زیادی از انظار عمومی پنهان مانده است. این حمله که روز ۶ ژانویه (۱۷ دی) به وقوع پیوست، زمینه دومین استیضاح تاریخی ترامپ را فراهم کرده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۰/۳۰
حوااا شماععی زاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی