حوا نیوز - منبع خاصی از ناب ترین خبر ها برای همگان

مرجعی برایی دنبال کردن و بررسی کردن انواع عجیب و غریب اخبار و اطلاعات

حوا نیوز - منبع خاصی از ناب ترین خبر ها برای همگان

مرجعی برایی دنبال کردن و بررسی کردن انواع عجیب و غریب اخبار و اطلاعات

در اینتجا شما میتوانید انواع مختلفی از خبر ، هیجان انگیز ، ترسناک ، خنده دار و... را مشاهده کنید و از دنیا آگاه باشید.
پیوندها

 

به نظر می رسد نهنگ های راست در اقیانوس اطلس شمالی در حال کاهش هستند: امروز آنها به طور متوسط ​​یک متر از نهنگ های همان گونه در دهه 1980 کمتر هستند.

و بعضی از نهنگ ها به اندازه سه متر کوچکتر از نمونه های قبلی خود هستند.

به بیان بهتر ، بعضی از نهنگ های 10 ساله امروز فقط به اندازه یک نهنگ یک ساله یا دو ساله از 40 سال پیش رشد می کنند.

این کشف یک مطالعه اخیر است که داده های چندین دهه پیش را بررسی می کند.  این ضربه دیگری به گونه های در معرض خطر انقراض است که برای بقا تلاش می کند.  نهنگ ها که در حال حاضر تعداد آنها کمتر از 400 است ، علی رغم تلاش مداخلات دولت کانادا و ایالات متحده ، هر ساله پس از گرفتار شدن توسط وسایل ماهیگیری یا ضربه کشتی ها می میرند.

جوشوا استوارت ، یکی از اعضای سازمان ملی اقیانوس شناسی و جوی و نویسنده اصلی این مطالعه در مقاله ای که در مجله فعلی زیست شناسی ، یک مجله بررسی شده منتشر شده است ، گفت: “من کاملا شوکه شدم.”

استوارت بحث درمورد زمانی را آغاز کرد که زیست شناسان میدانی از آنچه که آنها تصور می کردند یک گوساله یک ساله است از روی اندازه آن عکاسی می کنند ، بعداً بعداً فهمید که این نهنگ در واقع پنج تا 10 ساله است.

تماشا کنید |  چرا جمعیت نهنگ های مناسب در حال کاهش است:

محققان نهنگ راست در معرض خطر انقراض در اقیانوس اطلس شمالی در این هفته ضربه جدی می بینند ، زیرا برآوردهای اخیر جمعیت نشان می دهد که فقط 356 نهنگ راست باقی مانده است.  اما دیوی از CBC گزارش می دهد. 2:49

استوارت با کمک محققان و زیست شناسان مختلف دیگری ، تا آنجا که ممکن بود داده های مربوط به اندازه نهنگ ها را که مربوط به اوایل دهه 1980 است جمع آوری کرد.

وی از مکزیک ، جایی که هم اکنون کار می کند ، گفت: “داده ها قبل از تولد من جمع آوری شده است.”

برای این مطالعه ، محققان دهه های شلیک هوایی هواپیماها را با عکس های اخیر پهپادی مقایسه کردند.  یادداشت ها و اندازه گیری های دقیق زیست شناسان صحرایی که به دهه 1980 بازمی گردند نیز برای کار آنها بسیار مهم بود.

هنگامی که مطالعه به پایان رسید ، تفاوت در اندازه مشخص شد.

مقصر احتمالی؟  نهنگ ها با وسایل ماهیگیری گرفتار می شوند. 

استوارت گفت: “بزرگترین چیزی که ما پیدا کردیم این بود که نهنگهایی که دارای این گرفتگیهای کشیده هستند که ماهها یا سالها طول می کشد در مقایسه با نهنگهایی که درهم پیچیده نیستند کوتاه می آیند.”

در حال تغذیه نهنگ راست اقیانوس اطلس شمالی است. اعضای جدید این گونه امروزه یک متر کمتر از 40 سال پیش از نمونه های قبلی خود هستند ، طبق یک مطالعه جدید. (قطعنامه شماره 17355 NOAA / NMFS)

بیشتر نهنگهای راست در اقیانوس اطلس شمالی در مقطعی از زندگی خود در دام ماهیگیری و تله گرفتار می شوند.

ایمی نوولتون ، هم نویسنده و دانشمند ارشد در مرکز زندگی اندرسون کابوت برای اقیانوس ، گفت: “بیش از 85 درصد از جمعیت آسیب های درگیر ، زخم یا پیوند دارند ، بنابراین یک مشکل کاملاً مزمن برای این جمعیت است.” کمبریج ، ماساچوست.

نولتون پس از سالها صرف مستند کردن عقده های نهنگ ، داده های پیچیدگی را در این مطالعه ارائه داد.

عوارضی که در تورها و خطوط گرفتار می شود برای بدن نهنگ بسیار مضر است و اغلب منجر به مرگ آن می شود.

استوارت گفت: “شما می توانید تصور کنید که اگر یک کیسه شن روی شما آویزان کنیم و مجبور شوید آن را برای چند ماه یا یک سال بکشید.”  “شما انرژی بسیار کمتری برای صرف چیزهای دیگر خواهید داشت ، به خصوص اگر هنوز در حال رشد هستید. ممکن است خودتان را کوتاه بیاورید زیرا فقط با کشیدن آن کیسه شن و ماسه به اطراف انرژی زیادی می سوزانید.”

استوارت می گوید گونه های دیگر نهنگ ها که اغلب به دام می افتند ، به احتمال زیاد کاهش مشابهی در اندازه دارند.  اما از آنجا که نهنگهای راست در اقیانوس اطلس شمالی مدت زیادی در آستانه انقراض قرار داشته اند ، آنها یکی از معدود گونه هایی هستند که دارای چنین مجموعه اطلاعاتی مفصلی با قدمت چند دهه قبل هستند که محققان می توانند برای اثبات آن استفاده کنند.

جوشوا استوارت ، نویسنده اصلی این کتاب مشکوک است که مشکلات درگیر شدن نهنگ ها در وسایل ماهیگیری است. (ارائه شده توسط جوشوا استوارت)

فقط نهنگهای بالغ گرفتار چرخ دنده نیستند که کوچک می شوند.

طبق این مطالعه ، گوساله هایی که نهنگ هایی دارند که مادران آنها درهم پیچیده است نیز بیشتر بی حس می شوند.

دلیل این امر این است که مادرانی که گرفتار چرخ دنده هستند نیز سعی می کنند شیر تولید کنند و بچه های خود را تغذیه کنند.  صرف انرژی برای زنده ماندن ، انرژی را که در غیر این صورت صرف تولید شیر می شود ، می گیرد.

نولتون گفت: “یک زن با آسیب دیدگی شدید نیز به انرژی مورد نیاز برای التیام این آسیب ها احتیاج دارد و این انرژی را از شیردهی دور می کند تا بتواند تلاش کند و بهبود یابد و زنده بماند.”

همیار نویسنده امی نولتون می گوید استفاده از طناب های ضعیف تری که در ماهیگیری استفاده می شود یا به طور کلی خلاص شدن از شر طناب ها ، بهترین گزینه ها برای جلوگیری از گرفتگی نهنگ های راست در اقیانوس اطلس شمالی است. (ارائه شده توسط امی نولتون)

به گفته نولتون ، استفاده از طناب های ضعیف برای ماهیگیری شانس آزاد شدن نهنگ ها را بیشتر می کند.  حتی بهتر ، خلاص شدن از شر طناب ها به طور کلی ، استفاده از تله های بدون طناب ، در وهله اول از گرفتار شدن نهنگ ها جلوگیری می کند.

هر دو دانشمند معتقدند که اگر به نهنگ ها فرصت بازیابی داده شود ، سرانجام این گونه به اندازه طبیعی خود باز می گردد. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۳/۲۰
حوااا شماععی زاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی