حوا نیوز - منبع خاصی از ناب ترین خبر ها برای همگان

مرجعی برایی دنبال کردن و بررسی کردن انواع عجیب و غریب اخبار و اطلاعات

حوا نیوز - منبع خاصی از ناب ترین خبر ها برای همگان

مرجعی برایی دنبال کردن و بررسی کردن انواع عجیب و غریب اخبار و اطلاعات

در اینتجا شما میتوانید انواع مختلفی از خبر ، هیجان انگیز ، ترسناک ، خنده دار و... را مشاهده کنید و از دنیا آگاه باشید.
پیوندها

 

به گفته کریس هادفیلد ، فضانورد بازنشسته کانادایی ، فرود یک مریخ نورد در مریخ “تقریباً غیرقابل توصیف دشوار است”.

با وجود این واقعیت ، دانشمندان تعداد اندکی از آنها را در سیاره سرخ فرود آورده اند.

آژانس فضایی چین آخرین نفری بود که این کار را انجام داد و مریخ نورد Zhurong را در اوایل ماه جاری به مریخ پرتاب کرد.  او آن را روز شنبه گرفت ابتدا به سطح سیاره برانید.

هادفیلد ، اولین فرمانده کانادایی ایستگاه فضایی بین المللی ، گفت که انجام تحقیقات روی مریخ برای تعیین اینکه آیا تنها در فضا هستیم بسیار مهم است.

وی گفت: “چرا ما می خواهیم بر روی مریخ فرود بیاییم؟ خوب ، من فکر می کنم سوال اصلی این است که مریخ شباهت زیادی به زمین داشت چهار میلیارد سال پیش ، زمانی که زندگی برای اولین بار بر روی زمین شکل گرفت.” بررسی متقابل    میزبان مهمان جیسون دوسوزا در روز یکشنبه.

“بنابراین ، اگر این در اینجا اتفاق افتاده است ، آیا در آنجا اتفاق افتاده است؟ و این در جایی از ثبت زمین شناسی قابل مشاهده خواهد بود.”

مریخ نوردانی که در حال حاضر به دور مریخ در حال چرخش هستند ، در حال انجام تحقیقات و گرفتن نمونه از زمین هستند.  اگر یک مریخ نورد یک فسیل پیدا کند ، هادفیلد گفت: “ما می دانیم که ما در جهان تنها نیستیم.”

هادفیلد پیوست بررسی به عنوان بخشی از مجموعه منظم از من از هر چیزی بپرس و به س questionsالات شنوندگان در مورد مریخ ، اجسام پرنده ناشناس و مسئولیت ما به عنوان انسان در فضا پاسخ می دهد.

ویدئویی را که از ناو Tianwen-1 گرفته شده و عکس هایی از مریخ نورد Zhurong را تماشا کنید. 0:42

“چه خبر” برای مریخ؟

Ed Camelot در ادمونتون با مریخ نوردان – و احتمالاً یک روز – افرادی که به مریخ فرود می آمدند ، از “آنچه در آن است” در مورد سیاره سرخ پرسید؟

اگر زندگی در مریخ وجود دارد ، چه متحجر یا بدوی ، هادفیلد گفت که مهم است که فکر کنیم درباره زمین برای ما چه معنایی خواهد داشت و چه مسئولیت هایی را بر عهده داریم.

وی گفت ، توافق نامه فضایی 1967 سازمان ملل “عناصر اصلی ساخت سیستم قانونی” را برای اختیارات فضایی ارائه می دهد.

طبق اعلام سازمان ملل ، این پیمان چارچوبی اساسی برای قانون بین المللی فضایی است و اصول اساسی را بیان می کند ، از جمله اینکه اکتشافات فضایی باید به نفع همه کشورها باشد و کشورها باید از آلودگی مضر فضای بیرونی و اجرام آسمانی جلوگیری کنند.

“ما با تمام آنچه که تاکنون برای انجام آن به مریخ ارسال کرده ایم ، بسیار مراقب هستیم – تا آن را عقیم کنیم تا ناخواسته منجر به زندگی به مریخ نشود یا در صورت وجود نوعی زندگی ابتدایی واکنش نشان ندهد. در مریخ ، “هادفیلد گفت.

“اگر یک زندگی هوشمندانه یا یک زندگی پیشرفته وجود داشت ، ما حتی بیشتر متفکرانه و متفاوت با آن رفتار می کردیم.”

هادفیلد در پاسخ به این س ifال که آیا هرگز فکر می کند “یک سفر یک طرفه به مریخ داشته باشد” ، گفت که تمام زندگی خود را صرف خطرهای بزرگ برای اکتشافات فضایی کرده است – اما فضانوردان بدون آموزش مناسب سفرهای بزرگی انجام ندادند.

با این حساب ، او گفت بررسی او با کمال میل به توسعه فناوری کمک می کند تا به زمینی ها اجازه دهد در جایی خصمانه مانند مریخ یا ماه زندگی کنند.

هادفیلد گفت: “من علاقه مندم ، اما سوال من این خواهد بود که با کدام کشتی و با چه کسی و هدف چیست؟”

“در نهایت ما به آنجا خواهیم رسید و دوست دارم در تیمی که این کار را انجام می دهد ، باشم.”

بخشی از پانوراما ، متشکل از تصاویر منفرد گرفته شده توسط دوربین های ناوبری یا Navcams ، روی مریخ نورد Perseverance ناسا ، منظره مریخ را در 20 فوریه 2021 نشان می دهد. (ناسا / JPL-Caltech / رویترز)

در مورد یک بشقاب پرنده چطور؟

بایرون مک دونالد با تماس از کاملوپس ، بریتیش کلمبیا پرسید که آیا هادفیلد بحث رو به رشد در مورد اشیا flying ناشناس پرنده را دنبال می کند؟

حضور یوفوها اغلب به عنوان یک موضوع تابو در حال تبدیل شدن به یک موضوع داغ نه تنها در رسانه های اجتماعی ، بلکه در رسانه های جمعی و حتی در دالان های قدرت در واشنگتن است.

مجله خبری 60 دقیقه اخیراً گزارشی از مشاهدات بشقاب پرنده ها در حریم هوایی ایالات متحده پخش کرده است.  ماه آینده گزارشی درباره آنچه دولت ایالات متحده از آن به عنوان رویدادهای هوایی ناشناخته یا UAP نام می برد ، توسط آژانس های اطلاعاتی ایالات متحده به کنگره ارائه خواهد شد.

هادفیلد ، خلبان سابق نیروی هوایی و نیروی دریایی کانادا گفت: “بدیهی است که من چیزهای بی شماری را در آسمان دیده ام که نمی فهمم.”

“اما دیدن چیزی در آسمان که نمی فهمید و سپس بلافاصله نتیجه گرفت که این یک زندگی هوشمند از منظومه شمسی دیگر است ، اوج حماقت و عدم منطق است.”

هادفیلد تصدیق کرد که ارزش فکر کردن درباره وجود حیات فرازمینی است و احتمالاً حیات در سایر نقاط جهان نیز وجود دارد.

وی گفت: “اما سرانجام تاکنون ما هیچ مدرکی در مورد حیات به جز روی زمین پیدا نکرده ایم و به دنبال آن هستیم.”

هنوز هم ، هادفیلد گفت که تعجب آور نیست که مکالمه در حال شتاب گرفتن است.

“این جذاب است و درست در لبه واقعیت و داستان علمی و خیالی است. بنابراین ، فکر کردنش کاملاً جالب است.”

نوشته شده توسط جیسون ورمس.  در مورد کریس هادفیلد ، تهیه کنندگی استیو هوارد از من س Askال کنید.

به مکالمه کامل در CBC Listen ، سرویس پخش جریانی صوتی رایگان ما گوش دهید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۳/۰۴
حوااا شماععی زاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی