حوا نیوز - منبع خاصی از ناب ترین خبر ها برای همگان

مرجعی برایی دنبال کردن و بررسی کردن انواع عجیب و غریب اخبار و اطلاعات

حوا نیوز - منبع خاصی از ناب ترین خبر ها برای همگان

مرجعی برایی دنبال کردن و بررسی کردن انواع عجیب و غریب اخبار و اطلاعات

در اینتجا شما میتوانید انواع مختلفی از خبر ، هیجان انگیز ، ترسناک ، خنده دار و... را مشاهده کنید و از دنیا آگاه باشید.
پیوندها

 

اگر قرار است انسانها مهاجر بین سیاره ای شوند ، ما مجبور خواهیم بود به آب دسترسی داشته باشیم – مقدار زیادی از آن.  اما بارگیری آن در یک موشک دشوار خواهد بود و تلاش برای فرار از گرانش زمین با تمام آن وزن هزینه بر خواهد بود.

به همین دلیل آژانس های فضایی مانند ناسا و آژانس فضایی اروپا و همچنین زمین شناسان سیاره ای به دنبال منابع آب در مریخ هستند.

حالا ، آه مقاله جدید منتشر شده در مجله Icarus نشان می دهد که یک ویژگی منحصر به فرد از یخ های زیرزمینی در مکانی وجود دارد که برای کاوشگران آینده سیاره سرخ بهینه است.

در حالت ایده آل ، مستعمرات انسانی در نزدیکی خط استوا واقع خواهند شد ، جایی که نه تنها نسبت به مریخ متوسط ​​تر است – بلکه فرود و برداشتن سفینه فضایی نیز آسان تر است.

مشاهدات ماهواره ای از مدارهای اطراف مریخ نشان می دهد که در دشتی مسطح به نام Arcadia Planitia ، تقریباً 35 درجه عرض شمالی ، یخ وجود دارد.  این سایتی است که ناسا و اسپیس ایکس برای تحقیقات آینده انسان در نظر گرفته اند.

تصویر ماهواره ای از دشت Arcadia Planitia.  یک مطالعه جدید نشان می دهد که یک کانال یخی زیرزمینی در دشت وجود دارد ، که می تواند آن را به مکانی ایده آل برای استقرار مردم تبدیل کند. (ناسا / JPL / دانشگاه ایالتی آریزونا)

در این مطالعه جدید ، محققان دریافتند که این فقط یک صفحه یخی نیست ، بلکه نوعی رودخانه یخی کم عمق است ، شبیه آنچه در مناطقی از قطب جنوب می بینیم.

شانون هیبارد ، سرپرست نویسنده مقاله و دکترای دانشگاه وست در گفت: “وقتی به نزدیک نگاه می کنید ، ویژگی های زیادی پیدا می کنید که نشان می دهد اینها یخچالهای روی یخ های کانال شده هستند. اما آنچه در مورد آن بسیار عجیب است مسطح بودن آن است.” لندن ، انت

یخچال های طبیعی را معمولاً می توان در دره ها ، دره ها یا در اطراف پایه کوه ها تشکیل داد.  در عوض ، در یک منطقه صاف است.  انتظار نمی رود که این نوع جریانهای یخی در مریخ وجود داشته باشد.

اما این خبر خوبی برای مریخی های آینده بشر است.

هیبارد گفت: “ما در اصل می خواهیم تا آنجا که ممکن پایین یا نزدیکتر به خط استوا فرود بیاییم ، و کوه آرکادیا بسیار نزدیک است.”

همچنین امیدوارکننده است ، زیرا شواهد موجود برای این ذخیره یخی عظیم در یک منطقه نسبتاً مسطح وجود دارد ، “و ما می خواهیم جایی صاف و خسته کننده فرود بیاییم زیرا این مکان امن ترین مکان برای فرود است.”

فقط چقدر یخ وجود دارد؟  بر اساس تحقیقات قبلی ، که تخمین می زند تقریباً 13000 تا 61000 کیلومتر مکعب زیر سطح Arcadia Planitia باشد ، محققان تخمین می زنند که 3.5 تا 16 درصد از این حجم کانال یخی باشد.

میلیون ها سال در روند خلقت

زمین و مریخ به ترتیب 23.5 درجه و 25 درجه تمایل دارند.  و در حالی که شیب زمین کمی تغییر می کند ، شیب مریخ می تواند تا 60 درجه تغییر کند ، گفت: تانیا هریسون ، محقق مریخ و دانشمند سیاره ای در Planet Labs ، یک شرکت تصویربرداری زمین است که در این مطالعه نقش ندارد.

“در برخی از دهها هزار تا میلیونها سال گذشته ، این یخ در واقع از آنچه مهاجرت کرده است [was] قطبی که امروز خط استوا است ، زیرا خط استوا در حال تبدیل شدن به یک قطب است “.

این یافته ها به ویژه برای هریسون هیجان انگیز است زیرا آنها همچنین نشان می دهند که مریخ مدتها قبل چگونه بوده است.

“معمولاً وقتی به یخچال های طبیعی می ریزید ، آنها در کنار کوه هستند ، می دانید که شیب تندی دارید که باعث می شود این چیزها به سمت پایین روان شوند. اما اگر سطح صافی دارید ، جابجایی چیزها معمولاً دشوار است ، “او گفت. او.

“بنابراین دیدن اینکه ما ممکن است این جریانهای یخی را در مریخ داشته باشیم بسیار عالی است ، زیرا ما قبلاً هرگز چنین چیزی را مستند نکرده ایم.”

تصاویر یک دهانه شهاب سنگ 12 متری تازه در کوههای آرکادیا در مریخ نشان می دهد که یخ با گذشت زمان کمرنگ می شود.  تصاویر در نوامبر 2008 در سمت چپ و ژانویه 2009 گرفته شده است.  (NASA / JPL-Caltech / دانشگاه آریزونا)

از یخ می توان برای آبیاری ، آب آشامیدنی و سوخت موشک استفاده کرد که می تواند با جداسازی هیدروژن و اکسیژن حاصل شود ، چیزی که برای انجام مأموریت ها به ماه نیز پیشنهاد شده است.

گوردون اوسینسکی ، نویسنده مقاله و مدیر انستیتوی تحقیقات زمین و فضا در دانشگاه وسترن ، گفت: رادار فعلی می تواند از 30 متر تا چند کیلومتر زیر سطح نفوذ کند.  اما چیزهای بیشتری برای یادگیری وجود دارد.  وی گفت که این می تواند شامل ارسال ماهواره برای کاوش در این اعماق یا شاید یک مریخ نورد ویژه باشد.

وی گفت: “در 10 تا 20 متر برتر عدم اطمینان زیادی داریم.”  “اگر آنجا یخ وجود داشته باشد و چقدر و البته این عمق حیاتی باشد ، ما برای دریافت یخ برای این مأموریت های انسانی عمیق تر از آن نخواهیم رفت.”

به ویژه پس از موفقیت رادار کانادایی مورد استفاده در مأموریت OSIRIS-REx به سیارک بنو ، کانادا ممکن است در تحقیقات بیشتر و نقشه برداری کم عمق منطقه نقش ایفا کند.

اوسینسکی گفت: “من واقعاً فکر می کنم که نیازی به این مأموریت وجود دارد و کانادا می تواند نقش بزرگی داشته باشد زیرا این ایده وجود دارد که رادارهای کانادایی در این مأموریت برای دیدن این کوه های یخی کم عمق پرواز خواهند کرد.”  “بنابراین ، می دانید ، این برای من بسیار هیجان انگیز است.”

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۳/۱۰
حوااا شماععی زاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی